Media Media

Od 1 lutego br. obowiązują przepisy tzw. Tarczy antyinflacyjnej obniżające wartość podatku VAT na wybraną żywność. W założeniu ustawodawcy obniżka podatku miała korzystnie wpłynąć na docelowe ceny poszczególnych produktów spożywczych, ale jak się okazuje, obniżenie stawki VAT wcale nie musi prowadzić do niższych cen w sklepach.

Julia Herold oraz Marek Pszczółkowski na łamach magazynu „Hurt&Detal" przypomnieli przedsiębiorcom, że Ustawa z dnia 13 stycznia 2022 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług wprowadza jedynie obowiązek obniżenia podatku VAT, ale nie ma wpływu na ostateczną cenę produktu. Specjaliści naszej Kancelarii w swoim artykule uspokoili również detalistów, podkreślając, że w polskim prawie nie ma regulacji, które wprowadzałyby ograniczenia przy ustalaniu cen sprzedaży, a co za tym idzie, że nie muszą obawiać się oni ewentualnych kontroli.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją omawianej publikacji, która dostępna jest TUTAJ.

do góry