Media Media
28/12/2022

Uszkodzony laptop i miś z urwanym uchem - wkrótce nowe zasady reklamacji towarów


1 stycznia zacznie obowiązywać nowelizacja ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe. rocznym opóźnieniem implementuje ona unijne dyrektywy tzw. cyfrową towarową. Konsument zgłaszający reklamację, w pierwszej kolejności będzie mógł liczyć na naprawę lub wymianę towaru. Dopiero jeśli sprzedawca odmówi - otrzyma on zwrot pieniędzy.

Czy nowe przepisy są odpowiednie? Według ekspertów, z ich stosowaniem w praktyce mogą pojawić się duże problemy. 

Czego dotyczą najważniejsze zmiany? Jakie obowiązki zostaną nałożone na właścicieli portali? Komentarza na temat zmian, w serwisie prawo.pl udzieliła mec. Adrianna Perużyńska. 

"Wydłużenie okresu na zgłoszenie roszczeń reklamacyjnych przez konsumentów do sześciu lat oraz nowe zasady przysługujących konsumentom roszczeń w ramach rękojmi, może rodzić problemy w zakresie ich zaspokajania przez sprzedawcę, bowiem sprzedawca prowadzący sklep internetowy, jest przecież często sprzedawcą pośrednim, który sam nabywa towar z hurtowni czy bezpośrednio od producenta. Tym samym już na tym etapie wprowadzania  zmian, warto jednocześnie zabezpieczyć się, dostosowując odpowiednio zakres czynności w umowach z dostawcami lub producentami."

Zapraszamy do lektury: LINK.

do góry